La Targeta Sanitària Europea (TSE) és un document personal i intransferible que acredita el dret a rebre prestacions sanitàries a través dels sistemes de sanitat pública, en idèntiques condicions que els residents locals, durant una estada temporal en el territori de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu (Islàndia; Liechtenstein i Noruega), Regne Unit o Suïssa.
La TSE s'envia al seu domicili en un termini màxim de deu dies. Si el viatge és imminent i no es pot esperar eixe termini, el mutualista també pot sol·licitar un Certificat Provisional Substitutori (CPS), que s'obté de forma immediata
La utilització de TSE/CPS està condicionada al fet que el seu titular continue d'alta com a afiliat en la Mutualitat General Judicial. En un altre cas, els gastos que s'originen podrien ser reclamats en concepte de prestacions indegudes.
La utilització de TSE/CPS no seran vàlida quan el desplaçament tinga per finalitat rebre tractament mèdic per a una lesió o malaltia que el pacient tenia abans de viatjar.
Quan el sistema de sanitat pública del país d'estada estiga sotmès a algun tipus de pagament parcial per part de l'usuari (copagament), el mutualista podrà sol·licitar-se el reintegrament del copagament en la forma i amb les condicions establides en el contracte d'assegurances per a l'assistència en estades de menys de 120 dies. Més informació: Reintegrament de gastos en l'estranger.
NORMATIVA
-
Reglament (CE) No 883/2004 del Parlament Europeu i del Consell, sobre la coordinació dels sistemes de seguretat social.
-
Reglament (CE) No 987/2009 del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'adopten les normes d'aplicació del Reglament (CE) No 883/2004.
DOCUMENTACIÓ QUE ÉS NECESSARI APORTAR
Només per a presentació presencial: SOL·LICITUD DE TARGETA SANITÀRIA EUROPEA.
Per a sol·licitar targetes o certificats provisions ha d'estar donat de alta com a mutualista titular. La identificació es realitzarà mitjançant el sistema Cl@ve, per la qual cosa haurà d'estar donat de alta en eixe sistema o bé disposar de dni-electrònic o un dels certificats digitals admesos.
Consulte els requisits tècnics d'accés als tràmits online.
Pot presentar l'imprés de sol·licitud en els servicis centrals o les delegacions provincials de la Mutualitat General Judicial, o en qualsevol dels altres llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.