Dades del procediment
Iniciació
Sol·licitud de l'interessat
Termini
6 mesos
Silenci
Estimatori
Objecte
- Concessió d'ajudes econòmiques per a la compra o lloguer de productes ortopédicos i si escau reparacions, segons el catàleg de material ortoprotésico de MUGEJU.
- Concessió d'ajudes econòmiques per a prestacions dentarias, oftalmológicas i altres prestacions complementàries.
Normativa
- Imprès de sol·licitud d'ajuda per a Prestacions Complementàries.
- Resolució de 6 de maig de 2008, B.O.I. 23 de Maig de 2008.
- Resolució de 19 de desembre de 2012, BOE 29 de desembre de 2012.
- Resolució de 6 de febrer de 2013 , BOE 20 de febrer de 2013.
Quantia
- La quantia de l'ajuda és la reflectida al catàleg de material ortoprotésico de Mugeju, al catàleg complementari i en la normativa aplicable a les ajudes.
Resolució i Recursos
- Forma d'inici: a sol·licitud de l'interessat.
- Autoritat que resol: La Gerència de la Mutualitat General Judicial.
- Termini de resolució: 3 mesos
- Efectes del silenci administratiu: positiu
- Recurs: d'alçada davant el Ministre de Justícia
Per a la realització d'aquest tràmit online haurà d'estar donat de alta com a mutualista de la Mutualitat General Judicial. La identificació es farà a través del sistema Cl@ve para el quin haurà d'estar donat de alta en aquesta plataforma o bé disposar de dni-electrònic o d'un dels certificats digitals admesos per la seu electrònica.
Consulti els requisits tècnics d'accés als tràmits online.
Requisits
Per sol·licitar l'ajuda s'haurà d'aportar la següent documentació:
- Imprès de sol·licitud (Descarregar), (Pot obtenir-se també en els Serveis Centrals o en les Delegacions Provincials).
- Informe de l'especialista contenint patologia i prescripció de l'ajuda sol·licitada.
- Factures originals contenint tots els requisits legals.
- Pressupost en els casos d'ortodòncia i de prestacions ortopédicas l'import de les quals sigui superior a 240€, havent de ser emès per empreses ortopédicas
- Graduació per a ajudes d'ulleres, cristalls i lentilla.
- En tractaments dentals, en cas d'endodòncies especificar la peça en la qual es va realitzar el tractament.
Lloc de Presentació
La presentació de l'imprès de sol·licitud i dels documents exigits, es podrà realitzar presencialment en els Serveis Centrals o Delegacions Provincials corresponents de Mugeju o per correu postal en qualsevol de les formes previstes en l'article 38.4 de la LRJAPAC.