É obrigatorio solicitar a baixa dunha persoa beneficiaria se esta deixa de cumprir algún dos seguintes requisitos para o alta. É dicir, débese solicitar a baixa en calquera destes casos:
-
Protección a través doutro réxime de Seguridade Social.
-
Non convivencia con titular ou non vivir ás súas expensas. Non se apreciará falta de convivencia en caso de separación transitoria e ocasional (exemplo: por estudos noutra localidade).
-
Ingresos superiores ao dobre do IPREM.
-
Falecemento.
COMO SOLICITAR A BAIXA DUNHA PERSOA BENEFICIARIA
Pode facelo por Internet: a través da pestana En liña.
Tamén pode facelo de forma presencial, como describe a pestana Presencial.
DOCUMENTACIÓN A ACHEGAR
-
No caso de que a persoa beneficiaria xa conste de alta noutro réxime do sistema español de Seguridade Social: non é necesario achegar documentación, posto que MUGEJU realizará a consulta na base de datos de aseguramiento sanitario do INSS.
-
No caso de que a persoa beneficiaria sexa menor de idade e deséxese que cause alta nos próximos días con outro proxenitor noutro réxime de Seguridade Social: autorización asinada polo outro proxenitor.
-
Se a persoa beneficiaria é maior de idade e non consta de alta noutro réxime do sistema español de Seguridade Social: consentimento asinado pola este persoa para a baixa en MUGEJU.
-
En caso de separación ou divorcio: sentenza de separación ou divorcio.
-
En caso de ingresos superiores ao dobre do IPREM: acreditación de ingresos ou autorización expresa da persoa beneficiaria para que MUGEJU solicite electronicamente da AEAT a información relativa ao nivel da súa renda, de conformidade co establecido no artigo 95.1.k) da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria e por virtude do Convenio entre a Axencia Estatal da Administración Tributaria (AEAT) e MUGEJU.
-
En caso de falecemento: certificado de defunción, unicamente se a persoa solicitante oponse á consulta dos datos de falecemento..
Para solicitar a baixa de beneficiarios debe estar dado de alta como mutualista titular da Mutualidade Xeral Xudicial. A súa identificación realizarase mediante o sistema Cl@ve, para o cal deberá estar dado de alta nesa plataforma ou ben dispor de Páxina DNI-electrónico ou dun dos certificados dixitais admitidos pola sede electrónica.
A presentación da súa solicitude a través desta sede electrónica implica que non se opón á consulta telemática dos datos de identidade, empadroamento e/ou defunción da persoa beneficiaria requiridos para este procedemento.
Se se opón de forma expresa á consulta de información telemática, pode realizar a solicitude a través do rexistro electrónico xeneral da Administración Xeral do Estado presentando o formulario SOLICITUDE DE BAIXA DE BENEFICIARIOS xunto coa documentación necesaria.
- Para solicitar a baixa, pulse o botón Iniciar Trámite.
- Se solicitou a baixa e a Mutualidade indicoulle que debe achegar algún documento, utilice o Servizo de remisión de documentación.
As persoas mutualistas en activo deben realizar as solicitudes de trámites de MUGEJU a través de medios electrónicos, conforme ao disposto no artigo 14.2 e) da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
As persoas mutualistas xubiladas ou aquelas que xustifiquen problemas de acceso aos medios electrónicos poden presentar a súa solicitude presencialmente nas oficinas de MUGEJU, ou en calquera dos demais lugares previstos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas. Na sede central de Madrid e na delegación de Barcelona recoméndase pedir cita previa para garantir un mellor servizo.
